top of page

Head of Marketing bij Streamz

  • yaymonday
  • 19 hours ago
  • 3 min read

Streamz is de Vlaamse streamingdienst, opgericht in september 2020 door DPG Media en Telenet. Streamz brengt de strafste ‘Streamz Originals’ uit eigen huis in fictie, documentaires en reality, aangevuld met heel wat lokale producties van DPG Media (VTM), Play en VRT. Daarnaast heeft het platform een uitgebreid aanbod internationale series en films, aangevuld met een kidszone inclusief het beste van Studio 100.

Streamz is de afgelopen jaren sterk gegroeid en telt ondertussen 50 gepassioneerde vaste en freelance-medewerkers uit verschillende vakdomeinen: content, marketing & communicatie, sales en productontwikkeling.

 

Streamz zoekt een strategische leider met een creatieve flair én commerciële drive.

Als Head of Marketing (Brand, Marcom Campaigns, Social Media & Sales) ben jij de motor achter onze groei. Je combineert strategisch inzicht met een hands-on mentaliteit en weet als geen ander hoe je merken laat leven én groeien.


Je bent verantwoordelijk voor het aantrekken van nieuwe abonnees, het uitrollen van onze marketing- en communicatiestrategie, en verder ontwikkelen van het Streamz merk. Je stuurt een team van enthousiaste experts aan en werkt nauw samen met interne en externe partners. Je maakt deel uit van het managementteam en rapporteert rechtstreeks aan de CEO.

 

Wat ga je allemaal doen? 


  • Je laat Streamz groeien. Jij bent verantwoordelijk voor de strategie achter het werven van nieuwe abonnees. met een focus op digitale kanalen.

  • Je bepaalt hoe we nieuwe series in de markt zetten. Samen met je team beslis je over de positionering van series en de doorvertaling naar campagne strategieën, media mix en creatieve uitingen.

  • Je bouwt aan ons merk. Van 360° marcom-campagnes tot PR en social media: jij bewaakt de merkidentiteit en zorgt voor een consistente uitstraling.

  • Je verbindt stakeholders. Je betrekt productiehuizen, creatieve agentschappen, mediapartners en interne teams bij je strategie.

  • Je leidt een topteam overheen verschillende domeinen: campagne beheer, PR, social media, digitale marketing & sales. Je coacht, motiveert en ontwikkelt je teamleden, en zorgt voor een efficiënte samenwerking over de teams heen.

  • Je beheert het budget. Forecasting, optimalisatie en slimme keuzes maken: jij houdt de touwtjes in handen.


Als ideale kandidaat heb je volgend profiel:


  • Je hebt een masterdiploma op zak, of je hebt dat niveau bereikt door ervaring.

  • Je hebt minstens 5 jaar ervaring in strategische marketing communicatie én in het aansturen van teams.

  • Je hebt ervaring met het uitwerken van plannen die commerciële impact hebben.

  • Je weet hoe je een merk of product laat leven via PR, social media en 360° marcom-campagnes.

  • Je bent heel goed in het managen van projecten, budgetten én stakeholders.

  • Je schakelt vlot tussen strategie en actie, en je krijgt energie van samenwerken.

  • Je kent de entertainmentwereld van binnenuit? Dan heb je een streepje voor.


Ben jij een echte Streamzer?


Onze waardevolle waarden


Bij Streamz draait alles om onze mensen. We kiezen dan ook bewust voor collega’s die sterk aanleunen bij onze kernwaarden:  


  • Kijkerkijken: Alles begint bij de kijker. Voor hen doen we ‘t. Wanneer zij het anders zien, kijken wij hoe het nog beter kan. In het oog én in het hart. Want pas door ze écht te begrijpen, maken wij van kijkers fans.  

  • Groeigoesting: We zijn er klaar voor. De weg is lang en de concurrentie groot. Maar onze ambitie is groter. De lat ligt hoog – die van ons nog hoger. Onderweg verleggen we grenzen. Eind-bestemming: elk scherm in Vlaanderen.  

  • Verbeterweten: Oeps, daar ging iets fout. Niet erg, want wij staan klaar. Met de handen uit de mouwen, gaan we volop voor verbetering. De media-oceaan is ruig, maar wij surfen als geen ander op de golven van verandering. 

  • Coscoren: We zijn een klein team dat steunt op stevige schouders. Het beste werk maak je samen. En dus groeien wij mét elkaar. En juichen we voor elkaar. Want wie samenwerkt, kan samen scoren.  

  • Creëerdrang: We zijn een kleine speler met grote goesting om de regels te buigen. Wij zijn makers, uitvinders, relschoppers. Creativiteit is onze motor. Om te verbluffen, te vernieuwen, en zelfs de grootsten te verrassen.  


Waarom Streamz?


Omdat we geloven in co-creatie, creativiteit en impact. Omdat we samen scoren. En omdat we elke dag opnieuw de status quo uitdagen. Hier krijg je de ruimte om te bouwen, te leiden en te inspireren.


Klaar om mee het verschil te maken? Solliciteer nu en bouw mee aan het verhaal van Streamz.






 
 

Subscribe to the newsletter

and get the jobs first on Sunday

yaymonday-creative-jobs-in-Belgium-sitefile-01.jpg
yaymonday-creative-jobs-in-Belgium-sitefile-02.jpg

Follow for new
job updates

  • Instagram
  • LinkedIn
  • Threads
  • X
  • Facebook
  • TikTok

If you want to be the first to spot the jobs, follow us on Instagram, Linkedin, Threads or Facebook.

yaymonday-creative-jobs-in-Belgium-sitefile-01.jpg

Get the jobs
in WhatsApp

Join our WhatsApp community and get the jobs on your phone every Sunday.

© 2025 by yaymonday

Privacy Policy

Cookies

bottom of page